onsdag 4 mars 2009

Vägen

Dryaden sa:

Det är vägen du ser. Jag tror inte du kan se honom. Han är för långt fram på din väg. Du måste vara där du är, i nuet och föja din väg. Han ler, han vet och han ser.

Jag frågade inte om du såg honom.

Jag frågade om du kunde höra hans energi vibrera någonstans och om du möjligen, möjligen har kunnat ana en smekning på din kind. En vind som blåste förbi och känns innerlig. Han kommer att tala till dig på ert sätt.

Min älskade kom till mig med vinden. Jag hörde hans röst i trädtopparnas sus. Jag kände hans beröring när han var i långt borta härifrån. Vinden förmedlade hans värme. Jag kände hans närvaro.

Anar du något, så gör du det.
Annars är det gott ändå. En dag på väg till bilen på parkeringen kanske, kommer du att känna frid och kärlek i ditt hjärta. Du kommer att veta att någon väntar på dig. Då ska du inte rationalisera. Du ska lyssna. Du ska känna, du ska ta emot. Det är allt du behöver göra. Att ta emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar